Höstlista

Vad är det bästa med hösten?
Hösten är en riktig favoritårstid för mig, jag gillar allt som har med hösten att göra. Stickade kläder, röda och gula löv, mörkare kvällar, mysiga och kyliga promenader, friskare luft, tofflor, att sitta hemma en hel dag och titta på film, värmeljus, te.. listan kan göras lång. 
 
Vad kommer du äta i höst?
Förhoppningsvis mer grytor, långkok och värmande soppor. Har testat på ett par höstiga recept som jag blev väldigt nöjd med, bland annat en fuskvariant av gulasch-soppa som jag gjorde med köttfärs istället för nötkött. Mycket gott. 
 
Vad kommer du dricka i höst?
Mycket te.. och kaffe.
 
Vad gör du om dagarna egentligen?
Sitter jag inte i skolan och lyssnar på föreläsningar, har grupparbete, seminarier eller gör labbar så spenderar jag mycket av min tid i mitt hem som jag trivs så bra i. Annars strosar jag omkring på stan, glider in på ett café med någon från klassen och ganska ofta pratar jag med mamma i telefonen. 
 
 
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Jag började nog precis jobba på Åhléns igen. Mitt liv var ganska enformigt och tråkigt för ett år sedan.
 
Vad läser du?
Om jag läser någon bok så läser jag i någon av alla mina kurslitterära böcker. Annars läser jag mest bloggar, främst mina vänners. Det gäller att ha koll på vad alla gör när man inte kan träffas om dagarna!
 
Vad tittar du på?
Som jag nämnt tidigare så finns det så mycket bra program som börjar så här på hösten. Mina favoriter är: Halv åtta hos mig, Idol, Hela sverige bakar & Unga föräldrar. Jag spenderar också en hel del tid på att titta på youtube, kanske lite för mycket.
 
Vad har du för höstplaner?
Oj, planer... Jag har inga speciella planer. Jag ska se till att njuta av livet, göra mitt bästa på mina kommande tentor, vara nöjd med mig själv, försöka hitta på saker utanför skolan, prata mycket med min familj och mina vänner och bara ta vara på hösten för den är fantastisk! 
 
 

Ellen Gräntz

Roligt att du också gjorde listan :)

Svar: Ja, det är så mysigt med såna listor tycker jag! :D
hemmahosfelicia.blogg.se

2015-10-11 @ 21:58:57
URL: http://ellengrantz.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0